המדריך המלא לעבודה עם פסיפס

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים את הסודות של מלאכת הפסיפס ורוצים לקחת בה חלק. מדובר באמנות עתיקת יומין שהייתה בשימוש וכיום משוחזרת בלא מעט סדנאות פסיפס המוצעות לקהל הרחב.

הסדנאות מלוות באיש מקצוע שיש לו גישה לאנשים חסרי ידע בתחום זה והוא מלווה אותם מן ההתחלה ועד התוצאה המוגמרת – עבודת מוזאיקה שאפשר (וצריך) להתפאר בה. אפשר שיהיה זה פריט שימוש כמו אהיל למנורה או קרש חיתוך למטבח או שזה יהיה פריט עיצובי – שילוב של דלת הכניסה או קישוט על קיר הבית.

סדנת פסיפס היא מקום מצוין להכיר את התחום ולהתחיל להתקדם בו צעד אחר צעד. שם אפשר לחשוב על רעיונות מה כדאי לעשות ולאחר מכן – יוצאים לדרך ומתחילים בעבודה הלכה למעשה.

פסיפס לאמבטיה בעיצוב ייחודי

להלן השלבים שצריך לבצע האחד אחרי השני:

  • בחירת הבסיס לעבודה ומה מעוניינים לעשות.
  • הכנת סקיצה כללית של קווי המתאר של עבודת הפסיפס, לתוכה יוכנסו ויודבקו האבנים השונות.
  • קבלת החלטה בנוגע לסוג האבנים שבהן יתבצע השימוש (אבן טבעית, חלקי זכוכית או קרמיקה).
  • שימוש בחומרי העבודה הדרושים להדבקת האבנים במקומן.

למה לעשות זאת במסגרת סדנת פסיפס?

כאשר נפגשים על בסיס קבוע עם חברים נוספים שלוקחים חלק בסדנה והעבודה מתבצעת בקצב אחיד ותוך אווירה חברתית ונעימה – אין ספק שקל ונעים הרבה יותר לבצע את העבודה. אפשר לבקש ולקבל את חוות הדעת של החברים בסדנה וכך לקבל את ההחלטה בנוגע לביצוע היעיל ביותר שיוביל בסופו של דבר לתוצאה היפה ביותר. יש הרבה מאד לדעת על עולם עבודות הפסיפס והמוזאיקה ובסדנה אפשר לקבל לא מעט ידע בעל ערך רב.

סדנאות יצירה זו עשויה להתאים למשתתפים בכל הגילאים (כולל ילדים ובני נוער), שכן מרבית העבודה מבוססת על בחירת דוגמא והדבקה של אבנים קטנות. זו הסיבה שילדים אוהבים מאד את האמנות הזאת ולמזלם כיום הם אכן יכולים לקחת חלק בסדנאות כאלה, אם להנאה בזמן החופשי ואם על מנת ליצור מוצרים ופריטים שיהיו עבורם שימושיים בחיי היומיום. תחושה טובה היא זו שמתקבלת משימוש יומיומי בפריט שהוכן בעבודת יד.