טיפים לבחירה נכונה של סדנת יצירה לילדים

"אמא, משעמם לי", או "אבא, אני לא יודע מה לעשות" הם משפטים שאנו שומעים, אם נודה על האמת, לא פעם במהלך השבוע. ילדים רבים לא מצליחים להעסיק את עצמם בצורה שתעשיר את עולמם, והם מוצאים את עצמם שוב ושוב מול המחשב, בפעם המי יודע כמה. סדנאות יצירה לילדים הם פתרון נהדר לכל המשפחה. אך כיצד נדע לאילו סדנאות כדאי להגיע? הנה כמה טיפים לבחירה נכונה של סדנאות לילדים – שיבטיחו שהם יהנו מתעסוקה הולמת ומעניינת.

CAYA - Ceramic mosaic

התייעצו עם הילדים

הדרך הטובה ביותר להבין אילו סדנאות מתאימות, היא פשוט להתייעץ עם הילדים. הקטנטנים הללו יודעים יותר טוב מאיתנו מה טוב להם. פשוט חשבו על סדנאות יצירה שונות שיכולות לעניין אותם, ספרו להם מה מכילה הסדנא ומה הם יעשו בה – והם יבחרו מבין כל הסדנאות את האחת שהכי מדברת אליהם.

עודדו אותם להתפתח

אין ספק שפעמים רבות המחשב או הסמאטרפון גוברים באטרקטיביות שלהם על פעילות פיזית. יחד עם זאת, תתפלאו לגלות עד כמה הילדים שלכם עשויים ליהנות מסדנאות יצירה מעשירות ומהנות. עודדו את ילדיכם להגשים את יכולותיהם ולהתפתח בכיוון שהם חזקים בו – אם זה דרך סדנאות פסיפס, סדנאות אומנות או ציור, מוזאיקה או אפילו ציור על עץ – יש שפע של סדנאות לבחור מתוכן, והילדים שלכם יעריכו את ההשקעה בהם הרבה יותר מאשר בילוי עקר מול המסך.

וודאו כי הפעילות חוויתית

סדנאות יצירה אמורות להיות מהנות ומעשירות. אל תתפשרו על חוויה מהנה לילדים, אחרי הכל, אנחנו רוצים שהם יבלו בנעימים ויהנו מפעילות חוויתית ולא ישתתפו בהמשך ישיר לבית הספר. זה הזמן שלהם לקבל כלים להעשרה עצמית, זו ההזדמנות שלהם ליצור ולהתפתח, ואין דרך יפה יותר לעשות זאת דרך פעילות מהנה בחברת בני גילם.

פיתוח חשיבתי

לצד הכיף וה'פאן', חשוב לא להזניח את החלק המפתח של הפעילות. לא משנה באיזו סדנא בחרתם, וודאו כי היא משלבת בתוכה גם פיתוח חשיבתי מסוג כלשהו. למשל, סדנאות פסיפס מלמדות את הילד על פרופורציות, על שילוב צבעים, הרמוניה ויצירת מוצר מוגמר בהתאם לציור שראינו – והדברים הללו מפתחים את יכולת החשיבה של הילד, את הקוגניציה ואת תפיסת המרחב.

תוצר בסוף הפעילות

אנחנו אוהבים לקבל את פירות עמלנו כשאנו מסיימים לעבוד עליהם. שימו לב שהסדנא כוללת גם לקיחה של התוצרים בסוף הפעילות. אין סיפוק גדול יותר מאשר להגיע הביתה לאחר שעבדתם על יצירה מושקעת וליהנות מפרי עמלכם. את התוצרים שהילדים עושים בסדנאות השונות, דאגו להניח במקום של כבוד, כדי להראות להם שאתם מעודדים אותם ליצור, להתפתח ולהצליח.

סדנאות יצירה הן דרך נהדרת ליהנות ולהתפתח. וודאו שאתם בוחרים את הסדנא המתאימה ביותר – ותראו כמה טוב יהיה לילדים כשהם יצרו בעצמם.

ראה גם: סדנאות פסיפס